Здатність до самоврядування
в суспільстві не є природженою.
Це результат звички
та
довготривалої підготовки…
Т.Джефферсон
Самоврядування – спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.
ФУНКЦІЇ САМОВРЯДУВАННЯ В ШКОЛІ
1. Забезпечення
порядку в школі, організація чергування в школі, в класах.
2. Організація
дозвілля на перервах та після уроків.
3. Проведення
загальношкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок.
4. Організація
самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних
вимог.
5. Організація
роботи по збереженню шкільного майна.
6. Організація
по благоустрою території школи.
7. Керівництво
роботою гуртків в молодшій школі.
8. Підготовка і
проведення конкурсів, творчих свят, змагань, розважальних програм, сімейних
свят.
9. Контроль за
виконанням учнями навчально-виховного процесу.
10. Заслуховування
звітів органів учнівського самоврядування.
11. Організація
трудових загонів старшокласників.
12. Проведення
соціологічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.
13. Участь у
розробці плану роботи школи на новий навчальний рік.
14. Участь у
проведенні педагогічних рад, на яких розглядаються питання життєдіяльності
учнівських колективів.
Загальні положення
1. Учнівське самоврядування загальноосвітньої санаторної
школи-інтернату № 10 регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових
актів : Конституції України «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту
школи.
2. Учнівське самоврядування пропагандує дружні взаємини
та співпрацю з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і
незалежності; співпрацює з педагогами, батьками і учнями.
Мета
шкільного самоврядування:1.
Різнобічно розвиватися,
самовдосконалюватися, само реалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам,
своїй родині, малій батьківщині, народові України.
2.
Забезпечувати та захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил та
законів школи.
3.
Формувати відчуття відповідальності, свідоме ставлення кожного до участі у
вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.
4. Сприяти
реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
5.
Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями та дорослими.
В стінах школи ми формуємо в дітей ті якості, які потім у дорослому житті
допоможуть їм стати гідними громадянами демократичної України, тобто:
· соціально
активними;
·
компетентними;
· здатними
приймати свідомі рішення та відповідати за них;
· здатними
робити свідомий вибір;
· здатними
бути учасниками суспільного життя і гідними його громадянами.
Учнівське
самоврядування забезпечує цілий ряд позитивних якостей:v прийняття загальних норм та цінностей;
v поваги до демократичних цінностей;
v почуття солідарності;
v критичне мислення;
v оволодіння культурою поведінки;
v почуття самоповаги;
v почуття самостійності та цілеспрямованості;
v оволодіння культурою здоров’я;
v бажання виявити сучасні
проблеми та вирішити їх;
v розвиток лідерських
та організаторських рис;
v почуття господарів у рідній школі вміння
робити власний вибір та нести відповідальність за власні дії;
v вміння орієнтуватися в умовах постійних
суспільних змін.
v вміння орієнтуватися в умовах постійних суспільних змін.
Основні напрями діяльності педагогічних
працівників спільно з органами самоврядування:
-
методично правильно готувати учнів до самоврядування;
-
педагогічно правильно керувати їхньою діяльністю;
-
поступово розширювати функції самоврядування в різних сферах діяльності;
-
рекомендувати органам самоврядування суспільне значущі й цікаві колективні
справи;
- чітко
визначати обов'язки;
- включати
в систему самоврядування якомога більше учнів;
- будувати
взаємини між органами самоврядування, колективом учнів і вчителів на засадах
ідей педагогіки співробітництва;
-
розширювати гласність у роботі органів самоврядування.
-
зміцнювати й розвивати колективні традиції;
-організувати постійний контроль за виконанням єдиних педагогічних вимог до
учнів за допомогою самоврядування;